Instagram telefonis

5 nõuannet, mida influencer’iga koostööd planeerides silmas pidada

Kuidas muuta koostöö sisuloojaga mõlema osapoole jaoks efektiivsemaks ja usaldusväärsemaks? Stone Sociali blogi külalisautor ning sotsiaalmeedia ekspert Kadri Mustjõgi pani kirja viis nõuannet, mida  järgides on Sinu järmine koostöö kindlasti edukas. 

1. Uuri! Kui sa ei suuda influencer’ite suhtes valikut langetada, võta potentsiaalsete influencerite’iga ühendust ning küsi neilt jälgijaskonna statistikat. Uuri, missugused postitused antud influencer’i jälgijaskonnale enim huvi pakuvad. Tasub uurida ka konkurentidega läbi viidud või käimasolevate koostööde kohta. Küsi alati statistikat screenshot’ide näol, need on sellise info jagamisel kõige usaldusväärsemad.

2. Aruta! Sinu sotsiaalmeedia kampaania idee ning postituste sisu võib teoreetiliselt hästi kõlada, kuid kui alustad influencer’iga koostöö läbirääkimisi, ole valmis muudatusteks ja ühise keele leidmiseks. Influencer ei ole lihtsalt meediakanali vahendaja, kelle kaudu saad oma sõnumi õigele sihtgrupile edastada. Veendu, et kampaaniasõnum sobituks influencer’i kanali sisuga, ja oleks sihtgrupi jaoks relevantne. Leidke viis, kuidas mõlemapoolsed huvid oleksid kaetud ja toodetav sisu oleks siiras. Enamus Eesti influencer’itel on oma stiil, fotode filtrid/värvide kombo ning postitamise graafik juba välja töötatud. Seega tasub leida lahendus, kuidas toodet/teenust reklaamida selliselt, et influencer’i postitamise stiil säiliks ning antud reklaamitav toode või teenus kajastatakse fotol orgaanilise sisuna. Üheks heaks näiteks oleks kindlasti Iti-Pätrik Järve, kellel on välja kujunenud fotodel kindel värvigamma, pilditöötlusviis ning kirjutamisstiil, seega ei saaks paluda Itil postitada mõni enda saadetud foto või juba valmis kirjutatud tekst, kuna see ei mõju jälgijale usutavalt.

Instagrami feed

3. Tööta välja koostööleping ning rääkige influencer’iga iga koostöö alguses läbi põhimõtted ning lepingus olevad punktid. Koostöölepingu sõlmimine peaks olema elementaarne, sest see annab kindlustunde mõlemale osapoolele. Muutke see tavaks, saatke influencer’ile leping juba koostöö alguses tutvumiseks, et kõik sujuks ladusamalt ning oleks üheselt arusaadav.

4. Kasuta sisu ära! Muuda influencer’iga koostöö enda jaoks efektiivsemaks. Sisuloojad teevad üldjoones väga kvaliteetseid ja visuaalselt silmatorkavaid fotosid. Alati teevad influencer’id ühe kampaania jaoks mitu fotot, et oleks mille vahel valida. Tehke vastav kokkulepe ning taotle õigus nende kasutamiseks ka enda ettevõtte sotsiaalmeedia kontodel.

5. Küsi tehtud töö statistikat! See on justkui tõendav materjal, et sisu on toodetud, tulemused on käes ning influencer’il on õigus oma tasule. Koostöö protsess võiks jõuda nii kaugele, et iga influencer saadab automaatselt pärast kampaania lõppu enda postituste ja story’de statistika. Päris mitmel sisuloojal on ka juba enda statistika jagamiseks väljatöötatud põhjad olemas, kuid kui ei ole, siis on hea variant ise põhi koostada ning lasta influencer’il see hiljem ära täita. Näiteks Liina(@liinaariadne) ja Martti(@marttihallik) saadavad igakord pärast koostööd kampaania kokkuvõttest koosneva esitluse, mis sisaldab olulist statistikat saavutatud tulemuste kohta.

 

Categories Mõjuisikud/Sotsiaalmeedia/Turundus

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga