Pressiüritus pole enam igav slaidivahetus tüütu korporatiivsõnumiga – see on palju enamat kui lood võimaluse sotsialiseerumiseks!

Kellele ei meeldiks üritused? Üritustel on juttu, on melu, on lusti, on uut infot, on uusi tutvuseid, on midagi, millele järge oodata. Saab end lille lüüa või vastupidi haarata hang ja minna põllule, nii palju erinevaid võimalusi kui tead vastata küsimusele: mis mind ennast üritusel osalema ajendab? Kellele ma üritust teen? Mida ma selle üritusega tahan öelda ja meelde jätta?

Kommunikatsiooni spetsialist Marit Liik jagab kolme ürituse kogemusi, millest kõigil on olnud vastus eelnevale kolmele küsimusele.

#1 Tartus taasavab uksed Võlumaa ilusalong – Perit Muuga „Iidsed laaned“

2017. aasta oktoobrikuu teine esmaspäev sai ametlikuks verstapostiks, mil Tartu kesklinnas „avati“ Võlumaa ilusalong. Miks jutumärkides, siis seda põhjusel, et salong oli avatud olnud selleks ajaks 21 aastat, kuid nüüd koliti uuele aadressile.Nii pika tegevusajaga salongi kolimine tähendab omanikule palju saginat, ent olulisim on, et kliendid oskaksid leida tee uude kohta ja tehtud investeeringud end kiiresti tasuksid.

Selgeks sai, et taasavamine tuleb teha ürituse näol, kuhu saab kutsuda kliente, koostööpartnereid ja moe- ja ilumaailma esindajaid, aga kuidas?

Otsisime omanikuga vastuseid. Mis mind ennast üritusel osalema ajendab? „Midagi, mida Tartus pole enne olnud või nähtud. Midagi, mis ajendaks tulema just ilusalongi seda vaatama, kuulama? Kindlasti ju ampsaks midagi ja ehk keelekastetki?“ Mida ma tahan selle üritusega öelda ja meelde jätta? „Uute ruumide võluvat ilu“ „Uus aadress loomulikult“ „Et see üritus ja interjöör paneks sõna liikuma (wom) uuest Võlumaa ilusalongi asukohast.

Heureka! Kellele: avalikku Facebooki üritust ei tee, vaid teeme kutsetega personaalsema salongiõhtu 18-20.00 pikaaegsetele klientidele ja koostööpartneritele, kus öelda aitäh kõikide nende heade aastate eest, mil koos üht ilusammu on astutud. Selline mõnus kakstund endal korraldada ja huvitav osaleda, et külaline lahkuks tundega, „oh see oleks võinud kauemgi kesta“. Mis mind üritusele toob? „Iidsed laaned“ Võlumaa ilusalongi klient on olnud põlvamaa tüdruk, moelooja Perit Muuga, kes oli tol aastal oktoobri algul välja tulemas uue moekollektsiooniga. Esmaesitlus oli 4. oktoobril Tallinnas ja miks ka mitte neli päeva hiljem tuua lõuna-eestlase moelooming Lõuna-Eestisse. Perit oli nõus ja nii oligi tema avapäeva tõmbenumber.

Üritus läks suurepäraselt! Kutsutud olid rahul, sest kahetunnine kestvus oli igati naelapea pihta. See on aeg, mil „vau-efekt“ säilib, hoog on sees ja lahkudes ootad juba järgmist särtsakat üritust. See oli üritus, kus ei olnud pikki slaide ja memuaare sellest, kuidas need 21 aastat on läinud. See oli üritus, kus külalisel jätkus uudistamist, said osaleda auhinnaloosis, modellid pakkusid silmailu ja omanik tegi lühikese, ent avamisele sobiva väikese kestusega kõne koos tänuga külalistele, klientidele, Peritile olemast, tulemast ja kõikide nende aastate jooksul kaasaelamast.

Meil oli kaasatud ka oma fotograaf, kelle galeriid sai pakutud erinevatele väljaannetele kajastamiseks ja omakanalites (koduleht ja Facebook) levitamiseks.

Pärast taasavamist korraldame omanikuga igal aastal ühel oktoobrikuu esmaspäeval järjekordse kakstunniga võluva aasta täitumist võluvates ruumides. Neil üritustel on ka Facebook event lisaks suulistele kliendikutsetele, mida töökeskkonnas töötajad oma klientuurile edasi annavad.

Võlumaa ilusalongi avamisüritus

#2 Maxima toob müüki omamärgi mähkmed – teeme mähkmetorti!

Taaskord tuli otsida vastuseid juba seal üleval märgitud küsimustele ja nii ta turgatas! Heureka! Kui mähkmed, siis tort! Kindlasti üritus ja seda õpitoa/workshopi näol!

Mis mind ennast üritusel osalema ajendab? „Pole kunagi midagi sellist teinud“ „Kõlab piisavalt veidralt, et seda juba tuleb näha ja teha“

Kellele ma üritust teen? „Oma töötaja punti, parim mikrosuunamudija“ „Võimalusel mõni ajakirjanik“ „Kaasame klienti“ „Mõni koostööpartner, kel võimalust“

Mida ma selle üritusega tahan öelda ja meelde jätta? „Maxima on huvitav, teistmoodi ja leidlik bränd“ „Maximas on palju omamärgi tooteid“ „Omamärgi toodete kvaliteet on tippudele lähedane, ent hinnas oluliselt taskukohasem“ „Üritus poekeskkonnas võimaldab näidata, et pood pole kitsas, seal on liikumisruumi“.

Koht: Haabersti Maxima, Ehitajate tee 148, 25. aprillil 2019.Poe keskkond, lauad ja toolid osalejatele poesaalis, ümbrusesse paigutasime omamärgi mähkmete sortimendi. Mähkmetordi töötoas osalejad õppisid juhendaja Anne Partsi abiga tegema põnevat ja praktilist katsikukinki.

mähkmetordid

Üheskoos õppisime praktilise workshopi käigus tegema toredaid kinke ja muuhulgas tegime sellega ka head – valminud mähkmetordid kinkisime Pelgulinna sünnitusmajale. Kõik osalejad said tordid koos heade sõnadega teele saata, kirjutades kohapeal kaarti oma mõtted ja nime. Nii said kingid personaalsemad. Kõik osalejad said ürituse lõpus tänuks väikese kingipaki Maximalt.

Läbiviija: Anne Parts, Vanaema-Vanaisa katsikukingitused 

Event: https://www.facebook.com/events/289623025305463/

Näide initsieeritud kajastusest: https://lood.delfi.ee/perejakodu/beebi/tee-ise-valmista-uhke-mahkmetort?id=86052999

#3 Maxima toob müüki omamärgi kassi- ja koeratoidu – match show tõukoertele ja krantsidele!

See oli üks vahva, teistmoodi üritus, mida oli väga äge korraldada. Eesmärk oli tutvustada läbi kaasava ürituse tegevuste Maxima oma kaubamärgi Ardour lemmiklooma toite ja kinnistada jaeketi seotust lemmikloomatoiduga; pakkuda üritusel toimuvate lisategevuste näol lisaväärtust klientidele ja kõnetada uusi kliente  Neid kolme küsimust sa juba tead, seega neid ma enam ei korda, vaid lisan kirjelduse, mis ja kuidas toimus.

Peamised sõnumid:

Maximas on lai valik premium-klassi lemmikloomatoitu Maxima omamärgilt nimega Ardour.

Sortimendis on erinevate maitsetega nii kuivtoidud kui ka konservid nii noortele kui ka juba eakamatele loomadele.

Maxima pöörab tähelepanu nii inimestele kui ka nende neljajalgsetele sõpradele,  lemmikloomade eest hoolitsemisele kui ka nende õigesti toitumisele. Kinnistada osalejates teadmist, et kuulekas, treenitud ja hästi toituv lemmikloom on hea kaaslane oma peremehele. 

Koerad

Kommunikatsioonikanalid:

Päevajuhi (Jüri Muttika) roll:

  • Kutsuda parklasse sisenejaid, poest tulijaid ja möödujaid üritusest osa võtma
  • Innustada ja julgustada inimesi registreerima nii mach showle, kuulekuse võistlusele kui ka kassiaktsioonile
  • Selgitada üritusel toimuvat, ajakava jmt
  • Teha lühiintervjuusid võistlejatega ja võitjatega
  • Küsida muljeid ürituse külastajatelt

Ürituse kontseptsioon

Maxima lemmiklooma päev kutsus inimesi mõnusal suveõhtul tulema veetma üks tore ja meeleolukas koosviibimine, kus iga neljajalgne sai proovida käppa kuulekusvõistlusele või näidata osavust mach showl. Tegevust jätkus nii koertele aga ka kassidele ja nende peremeestele-naistele. Oodatud olid ka need, kellele lemmiklooma ei ole, aga kes on lihtsalt loomasõbrad.

Kohapeal sai ka degusteerida Maxima lemmikloomatoidu omamärgi Ardour premium-loomatoite (päriselt ka! Meil olid tootepromootorid, kes jaotasid lemmikute krõbuskid degusteerimiseks pisikestesse pakenditesse ja jagasime neid soovijatele koju kaasa)

Üritusele olid oodatud kõik koerad, olenemata tõust, suurusest ja vanusest. Peremeeste-naiste hooleks oli tähelepanu pöörata, et tema neljajalgne sõber oleks teiste vastu sõbralik ega sooviks tüli kiskuda. Eesmärk oli, et kõigil oleks tore õhtupoolik.

Üritusel sai osaleda mitmes erinevas aktsioonis koos oma neljakäpalisega või lihtsalt pealtvaatajana:

  • Ardour loomatoitude degusteerimine
  • Mach show Külli Rageli eestvedamisel
  • Sirje Vetsi koduse kuulekuse võistlus – teemad: miks on vaja käia treeningutel, mitte ainult kutsikakoolis. Koduse kuulekuse võistlus. Registreerimine kohapeal. Kõik osalejad said kingituseks Maximalt poe sortimendis pakutavate lemmiklooma lelude näol.
  • Kasside aktsioon: Näidishooldus – kuidas hooldada kasse? Hoolduse viivad läbi Cleopella president Triin Simmulson ja Cleopella asepresident ja Kasside Ilusalongi juhataja Piret Heinroos. Huvilistel oli võimalus küsida ekspertidelt nõu kasside küünte lõikamise, kammimise, pesemise kohta. Näha sai ka näidishooldust.

Ehk siis pikk jutt lühidalt – üritused on ägedad ja loovad palju erinevaid võimalusi seda nii omatöötajate vaatevinklist, klientidele lusti ja särtsu loomise vinklist kui meediasuhete aspektist. Mõtle enne ürituse korraldamist, mis mind ennast üritusel osalema ajendab? Kellele ma üritust teen? Mida ma selle üritusega tahan öelda ja meelde jätta? Sest üks üritus ei pea olema pelgalt igav slaidivahetus tüütu korporatiivsõnumiga X arv ruutmeetritel, see on palju enamat kui lood võimaluse selles osalejatele sotsialiseerumiseks, millegi uue ja põneva nägemiseks, teada saamiseks.

 

 

 

Categories Sotsiaalmeedia/Suhtekorraldus/Turundus

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga